Påsk

Påsken har senaste åren inneburit antingen jobb eller dödssjuka för min del, eller både och. Helt seriöst, jag är sjuk nästan året om men två gånger per år blir jag riktigt sjuk, alltså typ 39 grader feber och sängliggandes och det inträffar typ alltid vid påsk. Peppar peppar ta i trä då jag denna påsk jobbar för "ovanligheternas" skull och vill gärna ha mina storhelgs-ob-timmar. Hittills verkar jag klara mig iallafall, så det känns ju lovande.

Nästa år ska jag banne mig inte jobba påsken. Nästa år ska jag sitta i en stuga, i fjällen, med massa roliga människor, några skotrar, mega fint väder och bara ha en helt ledig och grym påsk. Det ser jag framemot. Lär sluta med att jag jobbar, eller är sjuk. Gör jag inte det tänker jag köpa en lott i samma veva som jag hoppas vinna mycket pengar på!

Tur jag låtsas vara lite positiv åtminstone, är ju ganska neggo av mig.

Upp