Mörkersjukan

Detta mörker tar kål på mig. Ständigt mörkt hela tiden, ständigt trött och ständigt på halvkasst humör. Ultimata hade ju varit om man hade en utomlandsresa att se framemot i typ slutet av Januari, då hade det nog varit lite lättare att vara lite mer positiv. Synd bara att man blir kvar här i Sverige fram tills typ Juni. Vad kul osv. Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler, den platsen heter Sverige dit vill jag inte vara under vinterhalvåret nåmer.

Även fast jag är både bitter och trött så rullar livet på ganska bra ändå. Min trötta inställning till allt gör att jag knappt reflekterar över veckodagarna och plötligt är det helg (då brukar livet vara lite mer roligt iallafall) och så rullar det på så, varje vecka. I helgen ska vi fira vår minsting i gänget som fyller 21 och nästa helg kommer Erik hem och är hemma i över 2 hela veckor! Det får mig att känna lite glädje åtminstone. Just nu ska jag bara kämpa mig igenom detta nattpass, slutar om 8 timmar och det känns så himla långt borta. Längtar hem till sängen. 👇🏼


Upp